جای خالی کارگاه‌های آموزشی پس از مسابقات قرآن 
کد خبر: 4140235
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵
مائده ادیب‌زاده تاکید کرد

جای خالی کارگاه‌های آموزشی پس از مسابقات قرآن 

داور مسابقات قرآن دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم گفت: برگزاری کارگاه آموزشی پس از برگزاری مسابقات بسیار تاثیرگذار است که شرکت‌کنندگان متوجه خطاهای خود شوند و برای رفع این خطاها تا مسابقات سال بعد تلاش کنند.

مائده ادیب‌زاده، داور مسابقات قرآن دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در کفت‌وگو با ایکنا از قم، گفت: برگزاری کارگاه آموزشی پس از برگزاری مسابقات بسیار تاثیر گذار است که شرکت‌کنندگان متوجه خطاهای خود شوند و برای رفع این خطاها تا مسابقات سال بعد تلاش کنند. در خصوص سطح شرکت‌کنندگان در مسابقه اظهار کرد: متسابقین در رشته ترتیل و تحقیق وضعیت مطلوبی داشتند اما در رشته حفظ باید متسابقین تلاش بیشتری برای شرکت در مسابقه داشتند باشند و در همه ابعاد صوت و لحن و تجوید و وقف و ابتدا نیاز به کار دارند.

وی با اشاره به دوره‌های تخصصی برای متسابقین، ادامه داد: بنده با برگزاری کارگاه قبل از مسابقات مخالف هستم چرا که برگزاری کارگاه چند روزه قبل از مسابقات به استرس متسابقین دامن می‌زند و برای آن‌ها اثر گذاری ندارد. 

این داور بین‌المللی قرآن گفت: اما برگزاری کارگاه آموزشی پس از برگزاری مسابقات بسیار تاثیر گذار است که شرکت‌کنندگان متوجه خطاهای خود شوند و برای رفع این خطاها تا مسابقات سال بعد تلاش کنند.

داور و استاد برجسته قرآن کریم با اشاره به جذب جوانان به قرآن، بیان کرد: انس با قرآن باید از کودکی نهادینه سازی شود، خانواده‌ها می‌توانند با برگزاری محافل و مسابقات کوچک درون خانوادگی مثلاً در خصوص حفظ سور کوچک قرآن و حفظ جزء سی قرآن کریم محافل خود را با نور قرآن گرم کنند و لحظات فرح‌بخشی را برای کودکان فراهم کنند تا نتایج آن را در آینده ببینند.

وی با بیان اینکه جداسازی فضای داوری از مسابقه اقدامی است که رضایت برخی متسابقین و عدم رضایت برخی دیگر را به دنیال دارد، ابراز کرد: بنده به شخصه تمایل دارم که در سالن مسابقات حضور داشته باشم و جوانان قرآنی را از نزدیک ببینم اما به اذعان داورانی که با آنان مرتبط هستم معتقدند که یکی بودن فضا برای داورها و متسابقین یک مزیت است چرا که برخی از متسابقین معتقدند در این جداسازی استرس بیشتری را تحمل می‌کنند و از آرامش و فضای روحیه‌بخش حضور داورها دور خواهند بود؛ داورها هم در صورت بروز مشکلات برقراری صدا، می‌توانند با ایما و اشاره به سرعت بخشیدن برگزاری کمک کنند.

انتهای پیام
captcha